نگهداری و مراقبت

شفاف کردن چراغ خودرو

شفاف کردن چراغ خودرو

وجود لنز های چراغ خودرو علاوه بر محافظت از چراغ در برابر ضربه و شکستگی، از نفوذ رطوبت و گرما نیز جلوگیری می کنند. جنس این لنز ها معمولا از پلی کربنات است که در برابر ضربه مقاوم تر از شیشه هستند. در صورتی که این لنز ها به صورت منظم تمیز نشوند و اقدام به شفاف کردن چراغ خودرو نکنید، با قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور آفتاب و هوای آزاد کدر می شوند. اکسید شدن و تغییر رنگ لنز و ایجاد خط و خش از عوارض عدم محافظت از لنز چراغ خودرو است.

روش های زیادی برای پاک سازی لنز های خودرو و از بین بردن رنگ زرد و کدر آن وجود دارد. برای افزایش طول عمر این لنز ها بهتر است در ابتدا به چند نکته توجه کنید:

پارک کردن در سایه: نور خورشید در دراز مدت باعث اکسید شدن لنز خودرو و زرد شدن رنگ آن می شود.

عدم توجه به نظافت: وجود آلودگی های شهری، آلاینده ها و مواد شیمیایی که ممکن است با بدنه و لنز خودروی شما تماس پیدا کنند، به مرور زمان زیبایی و درخشندگی خودروی شما را از بین می برند. شست و شوی خودرو باید به صورت منظم انجام شود.

مراقب از خودرو: به عنوان آخرین نکته، ایجاد خط و خراش بر روی بدنه و یا لنز خودرو به مراقبت شما از خودرو بستگی دارد. وجود خراش می تواند ظاهر خودروی شما را زشت جلوه دهد. به همین علت بسیار مهم است که توجه ویژه ای به مراقبت از بدنه ی خودرو در برابر خراش ها داشته باشید.

شفاف کردن چراغ خودرورفع زردی لنز خودرو

برای رفع زردی لنز و شفاف کردن چراغ خودرو می توانید مراحل زیر را طی کنید:

  1. ابتدا لنز خودرو را شست و شو دهید تا آلودگی های سطحی از بین برود.
  2. می توانید با استفاده از یک سنباده نرم، به آرامی سطح لنز را سنباده بکشید تا جرم های سخت تر جدا شوند.
  3. در نهایت از پولیش مات و براق کننده برای احیای درخشندگی لنز و بدنه خودروی خود استفاده کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *