ماشین

مقایسه خودروی کیا با هیوندا

مقایسه خودروی کیا با هیوندا

مقایسه خودروی کیا با هیوندا کار راحتی نیست. زیرا این دو خودروی با کیفیت بیشتر از آن که تفاوت های اساسی داشته باشند، شباهت دارند. شرکت هیوندای موتورز حدود 34 درصد سهم کیا موتورز را در اختیار دارد و لازم به ذکر است که هر دوی این برند ها در کره جنوبی قرار دارند و خط تولید مشابهی دارند. در ادامه این مقاله به بررسی مشخصات فنی، طراحی و استایل، کارایی و قیمت این دو ماشین با کیفیت می پردازیم.

مقایسه خودروی کیا با هیوندا

طراحی و ظاهر

به طور کلی ظاهر و طراحی این دو خودرو را می توان این گونه مقایسه کرد. شرکت هیوندا استفاده از طراحی و شکل های گرد و نرم را بیشتر در دستور کار خود قرار داده است. ماشین های شرکت کیا از ظاهر شکل اسپورت دارند. کشیدگی ماشین های کیا مخاطبان خاص خود را از نسل جوان و علاقه مندان به این مدل طراحی دارد.

 

 

مشخصات فنی و ایمنی

شرکت کیاموتورز و هیوندای موتورز برای تولید ماشین های با کیفیت با هزینه های کمتر در بسیاری از ماشین های خود از پلتفرم و قطعات بدنه یکسان استفاده می کنند. به همین علت می توان گفت که مشخصات فنی این دو ماشین تا حد خوبی شبیه به یکدیگر هستند. به طور کلی موتور ها، گیربکس ها و بسیاری دیگر از قطعات به طور یکسان در تولید این دو ماشین استفاده شده اند.

همچنین در عرصه ایمنی نیز نمی توان تفاوت فاحشی میان این دو ماشین پیدا کرد. طراحی پلتفرم، استحکام شاسی و تجهیزات امنیتی این دو ماشین همگی یکسان هستند و از کیفیت بالایی برخوردارند.

 

سهم بازار های فروش

از آن جایی که هم خودرو های کیا و هم خودروی های هیوندای مشکلی بابت تعویض قطعات یدکی برای صاحبان ایجاد نمی کنند، در دسته خودروی های محبوب و پرفروش بازار های ایران قرار می گیرند. با این وجود وقتی صحبت از مقایسه خودروی کیا با هیوندا می شود، قیمت ماشین های کیا کمی مناسب تر از خودروی های هم رده هیوندای است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *